ثروت در سرمای 34درجه سانتیگراد زیر صفر !

سرما برای اغلب مردم جهان حکم خانه نشینی و عدم خروج از خانه را دارد اما کشورهایی از همین موضوع استفاده کرده و میلیاردها دلار ثروت را به کشور خویش سرازیر می کنند . بطور مثال در روسیه و شهر مسکو هر سال جشنواره بزرگی بدین منظور برگزار می گردد : حرکت برروی رودخانه یخ‌زده‏ ! .

جهانگردان در مسکو می‌توانند با استفاده از کشتی یخ‌شکن از روی رودخانه‌های یخ‌زده شهر مسکو عبور کنند. هر سال پنج کشتی یخ‌شکن برای جابه‌جایی جهانگردان از روی رودخانه‌های یخ‌زده مسکو فعال می شوند.این یخ‌شکن‌ها دارای شکاف‌های فولادی و با قابلیت سرعت 20 کیلومتر در ساعت هستند.این کشتی‌های یخ‌شکن می‌تواند یخ‌هایی به ضخامت تا 10 سانتیمتر را بشکافند. در حالی که دمای هوا در خارج از کشتی به 15 تا 20درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد. کرایه این کشتی‌های یخ‌شکن برای هر جهانگرد بین 33 تا50 دلار است. این کشتی‌ها ظرفیت 200 مسافر را داردو قادر است با نور خاص در شب نیز مسیر را طی کند.

http://blogs.ctsnet.org/rreplogle/ship%20in%20pack%20ice%20cropped.jpg

چنانچه دیدید مسکو از بزرگترین دشمن طبیعی خویش یعنی سرما ، تولید ثروت می کند . و حالا نگاهی به جشنواره زمستانی یخ و برف چین داشته باشیم : جشنواره بین المللی معروف "یخ‌ و برف" در شهر هاربین مرکز استان هیلونگکیاگ چین تا کنون 26 بار برگزار شده این در حالیست که سرمای طاقت فرسا در این شهر مردم را خانه نشین کرده است.
از سال 1985هرسال این جشنواره در شهرهاربین با شرکت هنرمندان برگزار می‌شود و تا اوائل فوریه ادامه دارد.
این جشنواره جهانگردان زیادی را هرسال از سراسر جهان به این شهر می‌کشاند اما به دلیل آنکه برودت هوا اغلب در این شهر 34درجه سانتیگراد زیر صفر است همه گمان می‌ برند که جهانگردان رغبتی برای رفتن به این شهر نشان ندهند.

با این وجود در هر جشنواره یخ و برف بیش از 50 هزار هنرمند از سراسر جهان وچین راهی شهرهاربین می شوند. و در مدت برپایی جشنواره هنرمندان هنر خود را باساخت مجسمه‌های مختلف از برف و یخ به نمایش می‌گذارند.


آری نگاه کارشناسی همراه با نبوغ می تواند از بدترین شرایط هم بهترین وضعیت را خلق کند همانگونه که فیلسوف برجسته ایی نظیر ارد بزرگ می گوید : برآزندگان بدنبال دگرگونی و رستاخیزند ، رشد در کمینگاه راه های نارفته است .


جشنواره های یخ و برف بزرگ دیگری هم برگزار می شوند بطور مثال کلاسهای یخ نوردی و صعود دیواره یخی و آبشار یخی فرانسه ، فستیوال یخ نوردی kong و یا آبشار زیبا و یخ نوردی به در دره Rjukan نروژ و ....

همه اینها جاذبه های طبیعی زمستان است که اغلب به آن توجه نمی کنیم . هر سرزمینی بخشی از جاذبه های طبیعی را در اختیار دارد . تنها لازم است دوباره نگاهی به اطراف خویش بنماییم.



برگرفته از :

http://www.funwindow.mihanblog.com/post/80

http://www.starir.com/showthread.php?p=15677

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پژوهشی از مسعود اسپنتمان : فرهنگ در فلسفه ارد بزرگ

اهمیت توانایی نیروی انسانی ، در رشد مجموعه ها

بابک خرمدین