مقاله : 7 ساعت.. عدد جادویی برای خواب مناسب

http://www.ahram.org.eg/MediaFiles//a2a_1_8_2010_41_53.jpg

روزنامه مصری الاهرام در گزارشی در مورد خواب مناسب می نویسد : ذهن سالم به خواب عمیق نیاز دارد ، خواب خوب ، حافظ تعادل بدن و سپر آن در مقابل انواع بیماری ها است ... این مورد طی مطالعات و تحقیقات علمی بسیار در آمریکا آشکار و مورد تاکید قرار گرفته است .

یکپارچگی و تعادل بدن منوط به خواب مناسب است برای رسیدن به این مقصود 7 ساعت خواب در نظر گرفته شد. محققان دریافتند که میزان ایده آل برای خواب بین 7 تا 8 ساعت است . نکته مهم آن است که افزایش و یا کم کردن خواب می تواند منجر به بیماری قلبی شود ، و تاثیر وحشتناکی این امر بر رگ های خونی بدن خواهد گذاشت این مورد یکی از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده می باشد .


مطالعه انجام شده توسط دانشکده پزشکی ، دانشگاه غرب ویرجینیا انتشار یافت .
اهمیت خواب بر پزشکان و متفکرین پوشیده نیست و همواره بر نظم مناسب آن تاکید شده است . واقع امر آن است که خواب به معنای از دست دادن عمر نیست عده ایی فکر می کنند خواب یعنی اتلاف عمر ! . حال آنکه خواب مناسب موجب افزایش طول عمر می گردد . هر چند کسی همچون ارد بزرگ متفکر ایرانی سالها قبل گفته است : مردمان توانمند در خواب نیز ، رهسپار جاده پیشرفتند . که این خود گویای اهمیت ساعات و لحظاتی است که بدن ما در خوابی مناسب است .


ترجمه و تدوین
مهین صابری

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بابک خرمدین

پژوهشی از مسعود اسپنتمان : فرهنگ در فلسفه ارد بزرگ

اهمیت توانایی نیروی انسانی ، در رشد مجموعه ها