مقاله : وقتی پرهای اندیشه می سوزد

انتشار انبوه اخبار و رویدادهای گوناگون باعث می شود بسیاری از مهمترین وقایع را از یاد ببریم این در حالی است که شناخت و تحقیق در مورد این رویدادها ما را به جمع بندی بهتری از آنچه روی می دهد رهنمون می سازد .


ارد بزرگ /  Great Orod / Orod Bozorg


نظریه کهکشان بزرگ اندیشه ( طرح شده در شهریور ماه ۱۳۸۶) نابغه و متفکر برجسته شیروان از این گونه موارد است . "ارد بزرگ" در آنجا از انفجار اندیشه ها سخن گفت یعنی عصر برچیدن نظریه دهکده کوچک جهانی .


http://img01.imagefra.me/img/img01/1/11/20/daneshmand/f_102pbak65vem_22e7227.jpg


آنچه مهم است آنکه ، چطور خبر و رویداد بزرگی همانند نظریه کهکشان بزرگ اندیشه ، که در نهاد خود عصر بلوغ و ظهور اندیشه های بومی کشورها و طلایه داری کشورهای متمدنی همچون ایران را در سینه دارد و می تواند تهیج کننده روحیه ملی و کار و تلاش در عرصه های مختلف گردد در توفان خروجی مترجمان گم می شود .
باید بپذیریم عرصه ترجمه دادها همانگونه که ارد بزرگ نیز در نظریه مشهور خود از آن یاد می کند باعث تضارب بیشتر و دوران کهکشانی اندیشه ها می گردد اما متاسفانه مترجمین ما اغلب وظیفه خویش را ترجمه یکسویه از دیگر زبانها به فارسی می دانند .
برای جهان خارج چه چیزی بهتر از این !
آنها هیچوقت به ترجمه آثار فاخر ما در دنیای مدرن امروز همت نمی گمارند آنچه آنها از آن یاد می کنند مال گذشته است و با این کار غرور ایرانیان را همچنان لگد مال می کنند
سپاه مترجمین آنها در داخل ایران نیز کارهای نرم افزاری جریان آنها را انجام می دهند و ما را در دهان دانیاسوری قرار می دهند که در واقع صدها سال پیش منقرض شده اما با شمایلی جدید و هالیودی زنده می شود .
این پروسه شوم باعث می شود عده ایی در ایران از خود بیخود شوند و رنج جلای وطن را بر خود هموار کنند و در نهایت از ایرانی بودن خویش بیزار گردند .
البته نباید از غفلت مسئولین نیز چشم پوشید
تا بحال از مسئولین عرصه فرهنگ ، تاریخ و یا سیاست خارجی نام نظریه جهانی "قاره کهن" را شنیده اید ؟
خیر!


http://musecrafters.com/uploads/k/ketab/5348.jpg

این نکته جای شگفتی و تامل دارد آیا چون طراح آن یک ایرانی (ارد بزرگ) است به سرعت از آن می گذرند ؟! جامعه ایی که نتواند از نخبگان خویش حمایت کند محکوم به ذلت و تباهی است.
در نظریات کهکشان بزرگ اندیشه و قاره کهن ارد بزرگ ، هویت تاریخی ایرانیان احیا می گردد مجد و عزت کشورمان صد چندان می شود .
با این همه ، متاسفانه می بنیم این نظریات ارزشمند در توده اخبار بی ارزش و هرز گم می شوند.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پژوهشی از مسعود اسپنتمان : فرهنگ در فلسفه ارد بزرگ

بابک خرمدین